DennisAxelssonsBlogg

Nu var det sagt!

Spara smart

Publicerad 2009-09-01 00:20:58 i Allmänt,

Fick ett brev idag från SEB.

Har sedan en tid ett sparade där. Fick ett besked i brevet, ingen kul läsning, ska berätta det.

Öppnar brevet och får först av allt upp en reklamfolder från SEB som säger: SPARA SMART med SEB.
En slogan som givetvis är bra utifrån perspektivet att få kunden att känna sig trygg. Men om man i samma brev skickar med ett besked som berättar att man förlorat 2500:- på sitt sparade i deras bank... så förstår jag inte riktigt.

Eller jo, jag fattar att man inte vill stå och faktiskt sortera vilka som borde få vilken information, för att en bank skulle lägga den tiden på sina kunder är ju rätt osannolikt för att inte säga nästan omöjligt. Så man stoppar alltså ner den info som kan lura till sig flest idioter och deras pengar.
Men en sak är säker, man kan aldrig välja rätt bank! Men har man tur så väljer man en som inte ställer till för stora problem i ens ekonomi eller i ens liv. 

Och här är det underbyggt med fakta, eller iallafall byggt på erfarenhet... då jag faktiskt råkat ut för behandling från nästan alla banker, kanske inte alltid privat men det spelar ju ändå ingen roll för dem vem, eller vilka du lurar för att få lite ränta, så jag drar alla över samma kam.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dennis Axelsson

Är det sagt? Då är det sagt!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela