DennisAxelssonsBlogg

Nu var det sagt!

Skriver ett till BARa för att jag lovat det

Publicerad 2009-07-29 23:57:41 i Allmänt,

Sitter ner, ont i röven! Kan vara ett tecken på att man har suttit för länge. Särskilt när den liksom domnat så där så man inte känner att man nyper sig själv i skinkan.
Men har man lovat så har man.

Funderade över en sak i en diskussion med en nära vän idag. Han har det lite si och så, och funderade på varför allt måste vara tråkigt. Jobbig tanke den där.
Ingenting ska ju egentligen behöva vara jobbigt! Vissa säger att "jo då, alla har tråkigt ibland" va fan är det för jävla kommentar? BARa för att andra har tråkigt ibland behöver det väl inte betyda att jag måste ha det?

Det är så jävla svenskt, att ingen får ha det bra, mår jag dåligt så ska fan min granne må dåligt och helst nån på mitt jobb, kanske till och med att kassörskejävelen på närmaste affär skulle må lite dåligt, för då är det ju rättvist! 
Hur fan blev det rättvist? Tänk om man skulle bete sig så med andra saker.

"jaha, här har någon krockat! Va fan, det ska jag också göra! Med den bilen! Och den, och helst den fina me"

Eller

"Idag har jag magsjukan, då går jag till jobbet, använder alla toaletter som jag kan, gärna vasken i köket oxå, sen går jag hem"

Så nej, jag tycker inte att det är ok, att ha tråkigt BARa för att andra har det, ingen vuxen männsika tycker ju att det är okej att BARn slår andra BARn med motiveringen att "han slog mig först! Eller egentligen slog han Kalle först" Eller har jag fel?

Mitt råd! 
Ha inte tråkigt, det kan andra ha, de som tycker att man måste ha det för att andra har det. Gör det du vill, gör det du känner för och det är klart vill du ha tråkigt en dag så ha det, men inte BARa för att någon annan tycker det.

Ingen lever mitt liv, lever någon ditt?


Kommentarer

Postat av: Veronica

Publicerad 2009-07-30 16:42:04

Du är så klok!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dennis Axelsson

Är det sagt? Då är det sagt!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela