DennisAxelssonsBlogg

Nu var det sagt!

Skrivkramp

Publicerad 2011-04-08 22:41:14 i Allmänt,

Det är sjukt!! Man sitter här med ett tangentbord med 105 tangenter på. JA! Jag har räknat dem precis... tre gånger...

Men dagarna kantas av arbete (vilket är bra, om man vill jobba, eller betala räkningar), för lite fritid och smärta av sjuka människor i ens närhet.
Det smärtar mig att se, det smärtar mig att känna och man kan bara hoppas att man finns där, tillräckligt.

Innan skrivkampen tar ett för hårt grepp tänker jag också, i vanlig ordning, kasta lite skit på dagens och veckans skitmedia.

Känn på denna: "I Påsk ser det ut som om vädret blir lite risigt..." Allvarligt!? Hur i hela helvete?

Jag vet inte, men det känns lite som vi har svårt att styra över vädret, och jag tror än mindre man måste läsa sig till det på aftonbladet.
Skulle det vara så att någon tycker att årstiderna uteblir eller om det skulle vara så att bensinen en dag blir billig eller kanske att människor får för sig att sluta skjuta andra på grund av trosuppfattningar... Kan ni inte höra av er då... Så gör vi nåt kul av det, då.

Förresten såg jag precis på Aftonbladet att en fotbollsspelare höll på att svälja tungan, efter någon form av spark/knä/hopp grej i en "olycklig" situation.
Fotboll i sig är en olycklig situation.
Säger inte att det är KUL, men det borde vara en anledning att sluta jaga rutiga kalvskinn på en gräsmatta med vita osynliga stängselgränser.
Jag gillar min egen fotbollskarriär med humor, oförståelse och ödmjukhet (Det sista är tydligen inte bra om man står i mål...) eller va fan, jag kan se fotboll på TV, där slutar kunskaperna, men jag vet att man inte ska svälja tungan vare sig på eller av plan.

Så håll tungan rätt i mun, eller i rätt mun, så hörs vi.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dennis Axelsson

Är det sagt? Då är det sagt!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela