DennisAxelssonsBlogg

Nu var det sagt!

Veckan summerad på tre röda

Publicerad 2011-03-31 21:48:45 i Allmänt,

Jag lovade att blogga när jag försökte uthärda hotelldöden i massdödslandet.

Bortsett från att jag tycker att mitt jobb, mina arbetsuppgifter, är kul. Även i Tyskland.
Så är detta landet liksom fast i nåt jävla ekorrehjul som de inte ens vill stiga ur.

Vad fan är det för fel på folk som kör bil utan att ha lyset på?
Jag frågade min kollega detta, vet ni vad jag fick till svar?
Förslag 1. - Ser man inte hela bilen så ser man inte lyset heller...
Förslag 2. - Vi i Tyskland tänker på miljön.

Alltså jag fick båda svaren, verkar ha lite svårt att bestämma sig för vilket det är, så han garderade sig med två dåliga alternativ helt enkelt.
I båda dessa förslagen så måste jag här och nu få säga: "Va fan!"

I påståendet om att man inte ser en bil bättre med lyset på, så försökte jag meddela att det faktiskt kan vara så att själva homosapiens personen, reagerar mer, om en bil kommer mot en med lyset på...
Det kallas latentinlärning! Till och med fåglar på motorvägen lär sig saker. Sånna saker.

Kommentaren jag fick tillbaka var: "Vi är över 80 miljoner människor här, och ingen behöver lyset på för att fatta att en bil är farlig" och helt plötsligt började jag tänka om. Det är ju kanske en jävla tur att de kör utan lysen på, för det rensar ju faktiskt bort lite av dem. Kanske ska vara glada att de inte lär sig av andra länder, för då hade de ju varit ännu fler. Fler i ekorrehjulet.

I förslag två, understryker man bara min tes. Men för Er som undrar så är det så att bilen förmodligen släpper ut lite, lite pyttelite mer avgaser om lyset är på, pyttelite.
Men med tanke på hur deras förhållande till gas är här, så ser jag inte något hållbart argument med det.

Jag är tacksam för att få åka hem imorgon, även om det säkert betyder att sitta stilla i bilköer, inhalera avgaser... även om det är pytte, pyttelite mindre för att de inte har lyset på... Weird...

Kommentarer

Postat av: Anders

Publicerad 2011-03-31 22:08:58

Haha, ser fram emot att du kommer hem så kan vi köra ikapp med lyset på.

Postat av: Pelle

Publicerad 2011-04-01 07:31:53

Numera finns en fantastisk lag även i Tyscklant som ger varselljus fram, men se då försvann de tända bakljusen även på svenska bilar!! För det behövdes inte enligt EU....

Kolla nya tyska bilar i Sverige så fattar du vad jag menar!

Postat av: Kristin

Publicerad 2011-04-01 08:38:01

Underbart med folk som är så säkra på sin sak och nöjda, trots så uppenbart kassa argument. Det är både provocerande och underhållande på nåt sätt.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dennis Axelsson

Är det sagt? Då är det sagt!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela