DennisAxelssonsBlogg

Nu var det sagt!

Sär Skrivningar

Publicerad 2014-11-27 09:51:09 i Allmänt,

För ett tag sedan, troligen flera år sedan, skrev jag ett inlägg om särskrivningar. Tycker det är rätt kul. Vet med mig att jag själv gör det ibland, och ibland får man hjälp av trevliga program typ Word som fixar till sådana felskrivningar, särskrivningar eller bloopers åt oss. Vilket egentligen gör det ändå roligare. Särskilt om man har stavningskontrollen aktiverad.
 
Det finns flera sidor på nätet som anammat detta och som gör en rolig grej av det. Bifogar en bild av en rolig särskrivning, eller egentligen två. Låt den sjunka in lite...
Det enkla svaret är ju: Nej, päls får inte vantar.
 
Inte utan att någon först gör dem och sedan ger dem som gåva till fåret.
Päls får ju inte vantar bara så där, tänker jag.

Troligt är också att fåret inte uppskattar eller förstår ironin i den gåvan.
Samtidigt känns det ju lite si så där att ta betalt 279:- för gåvan?
 
Det finns även en film i ämnet som man kan skratta sig harmynt till. Den ligger på följande plats på internet: https://www.youtube.com/watch?v=4A9a1F02OT8
Håll till godo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dennis Axelsson

Är det sagt? Då är det sagt!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela