DennisAxelssonsBlogg

Nu var det sagt!

Bröllopsfest

Publicerad 2009-08-16 10:58:30 i Allmänt,

Hade faktiskt tänkt att jag skulle satt mig här i går natt, men tröttheten tog överhand.

Men nu har jag tänkt att försöka förmedla den nyktra synen från gårdagens tillställning. 
Vi kan har varit ca 24-25 personer där på plats. Mer troligt med 24 eller 26 då det var par överallt. Ska börja med att berätta att Cicci och Micke som gifte sig, är bland de goaste människor man kan umgås med. Så enkelt liksom. Jag och Micke hamnade i djupa diskussioner som vi brukar göra... Mia la sig i, och det hela slutade i en skrattkavalkad om kukars storlek och en resa till Gambia.
Efter att ha hört Mias diskussion om ballens medellängd, kom både jag och Micke fram till att vi hade all anledning att sträcka på oss i forstättningen. Just den känsla dalade en aning när Cicci kom och la sig och började prata om Gambianer... Aldrig få man vara glad.

Som enda nykter medmänniska fick jag oxå avstyra Mickes goda, men aningen galna, idé om att skjuta salut med hagelbössa mitt i Villaområdet. Visst kan jag hålla med om att en sådan tillställning bör firas. Men det finns bättre och lugnare sätt, och det höll till och med Micke med om igår, och idag tror jag han tackar mig. :-)

Jaja, jag ska passa på att lyckönska oxå. Nu är ju båda två vana vid det här med giftemål, då det är andra gången för dem bägge. Så det kan vara så att de redan nu vet va som krävs för att det ska bli bra. Men Lyckönskningar är ju på sin plats i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dennis Axelsson

Är det sagt? Då är det sagt!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela