DennisAxelssonsBlogg

Nu var det sagt!

Dessa festligheter

Publicerad 2009-08-28 23:01:12 i Allmänt,

Förmodligen kommer jag med detta inlägg att reta några, någon kommer att tycka att jag är en idiot, men det finns säkert någon som kommer att hålla med mig oxå...särsklit på söndag.

Det är alltså dags för någon sorts fest i byn, där man ska besöka folk som man inte känner, äta mat med dem, ta sig till nästa hushåll där man inte känner en käft, äta deras mat, sen vidare till nästa... ja ni fattar. 
Min fundering och fråga är följande: Kommer det att bli kul?
Kanske har jag fel inställning, men jag tycker ju om att umgås med mina vänner... Nu ska jag hem till någon annans vänner och äta deras vänners mat. Det bäddar för problem. Större kan problemen bli när alla ska samlas i samma lokal efteråt och där som ett gäng tuppar och hönor försöka ta tillbaka sina vänner...
Inte nog med att man ska gå hem till folk man aldrig träffat och umgåtts med innan (förmodligen av en anledning), utan man ska få instruktioner "as we go" oxå. Lite som i nazityskland om ni frågar mig. 
Sen börjar hela kalaset på en otroligt vuxen och mogen tid runt 16.00, lite som när 6-åringarna har kalas på McDonalds.

Som sagt, jag hade haft en trevlig middag i goda vänners lag vilken dag som helst, och helst utan oinbjudan gäster och vilsna och okända ansikten.

Ingen skulle bli gladare än jag om jag har fel med mina tankar kring denna tillställning, ingen skulle heller bli mer förvånad.

Kommentarer

Postat av: anne

Publicerad 2009-08-29 07:45:01

Jo jag har hört talas om detta fenomen. De som varit med tycker det är såå trevligt och roligt.

Själv skulle jag vara jättenervös och dricka mig alldeles för full så att man ändå inte får några nya vänner...



Känns lite som 70talets vuxenlek "key-change" då man lottade vems fru/make som skulle gå hem med vems..;)

Postat av: DENNIS

Publicerad 2009-08-29 07:48:49

Precis, klok som en bok igen

Postat av: Johanna

Publicerad 2009-08-29 08:24:40

tråkig du är! Alltid kul med nytt folk säger jag. Puss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dennis Axelsson

Är det sagt? Då är det sagt!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela