DennisAxelssonsBlogg

Nu var det sagt!

Första och sista i samma inlägg...

Publicerad 2011-02-02 20:29:56 i Allmänt,

...precis så kändes det för 1 timme sedan.

Och det är inte Johnnis reaktion på gårdagens inlägg, oavsett vad du tror:) Jag gillar svaret och håller med dig om att jag borde gett mig på elbolagen, som exempel. Jag väljer också att lita på din kunskap i frågan och har redan släppt det. MEN jag önskar att min bankman tog sig samma tid att förklara på mina frågor och inte bara hänvisa mig till en kass webbsida. Tack för upplysningen!

Jag trodde mig ha energin, men jag vet inte. Jag ber om ursäkt för alla falska förhoppningar.

Det känns just nu som att det finns viktigare saker i livet. Funderar på att stänga Facebook kontot, av installera MSN, sälja tvn, datorn, mobilen och ev. hitta en gammal rostig buss att spendera tid i, kanske skriva med penna på papper (!!) Jag vet att det chockar alla ungar, Alicias och Filippas kompisar...
Men en gång i tiden så var man faktiskt glad för att man hade pennor med olika färger att skriva och rita med. Det var på den tiden "Donkey Kong" var något som man verkligen fick "jobba" för att få. Något som vissa familjer inte ens hade råd med även om de lovat sina barn. Det fanns en tid när man om man skötte sig, slapp stryk, och det var enda belöningen. Idag spenderas ca 80 ggr mer pengar i barn/spädbarnsmarknaden än bara för 20 år sedan. Vilket stödjer mina teorier om att man som förälder idag försöker köpa sig fri från sitt dåliga samvete.

Ungar ska ha Nintendo DS i julklapp (eller fel, det var förförra året). Ungar ska ha Nintendo DSi i julklapp (eller fel, det var förra året).
Ungarna ska Dsi XL i julklapp: Kostnad ca 1500 kronor. Det är 300 korvar med bröd på IKEA! Finns det någon annan som tycker det är helt jävla otroligt...
Jag kommer ihåg att vi själva diskuterade det: "Vi kan ju inte köpa DS modellen om alla andra har DSi modellen."

Det är helt enkelt sjukt. Hela systemet. ALLA ska både ha kakan och äta den, och det är inte ens konstigt att man försöker det. ALLA borde veta att det inte går, men idag går ALLT. Man spelar på föräldrars dåliga samvete, och föräldrarna använder det mot varandra, för idag 2011 är allt någon annans fel, alltid. Och det är inte konstigt att vuxna männiksor inte visar varandra respekt när samvetet inte finns.
Det är inte konstigt att det finns folk som misshandlar andra en fredagskväll, det fattar ju alla. Deras föräldrar har ju troligen köpt fel DS, DSi eller DSi XL modell eller också har deras pappa köpt en för liten storbilds tv, eller så har deras mamma köpt presentkort på fel klädkejda i namnsdagspresent.

Jag säger inte att jag gör rätt. Jag meddelar bara alla att det är ett jävligt stort problem. Och att jag är glad att iallafall självsanering fortfarande fungerar.

Oj förresten vill jag bara informera att 300 korvar köpta på IKEA bidrar med 36 kronor till Ingvar Kamprads förmögenhet, jag tycker det är ok, hoppas nu inte att någon köper DSi istället för korv bara för att inte gynna en stackars gammal smålänning från Agunnaryd...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dennis Axelsson

Är det sagt? Då är det sagt!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela