DennisAxelssonsBlogg

Nu var det sagt!

Klassåterträff, TVlicens och annat tjafs

Publicerad 2011-04-10 20:51:43 i Allmänt,

Jaha, Vart börjar man?

Slängde mig hals över huvud i bilen igår eftermiddag för att medverka vid klassåterträffen för studenter 1996.

Räknade idag igenom klasserna och kom fram till att vi var 81 st som kastade hatten 1996, av dessa behagade HELA 7 st närvara. Konstigt. Det var rätt många som slogs med hemkommunerna för arton årsedan för att få gå på skolan överhuvudtaget. Men nu verkar det vara som bortblåst.

Jaja, jag hade iallafall sjukt trevligt och kommer att komma igen om 5 år. Inte för att maten är sjukt billig och god, utan för att det är trevligt.

Sen hinner man inte mer än hem idag förrän en representant, Christer Eliasson med en vinröd V40 från 1996 och regnr WEB 277, från radiotjänst knackade på dörren.
Jag meddelande även denna otroligt otrevliga och söndagsarbetande idioten att jag inte har en TV, har inte tid eller råd. 
Han hotade då med polisanmälning(!) Trevlig prick den där Christer Eliasson med en vinröd V40 från 1996 och renr WEB 277.
Vilket i sin tur resulterade i att jag tog kort på hans bil...  Vilken han parkerat mitt i gatan...
Tänkte spara den till min motanmälan.

Förresten funderar jag just nu på hur jag ska lägga upp argementationen om det blir tingsrätt, för det blir det ju om man nekar. Kul(!)

Om den där dumme fan, Christer Eliasson med en vinröd V40 från 1996 med regnr WEB 277, bara hade struntat i att använda det argumentet, så kanske kanske, jag hade frågat vad det skulle kostat om man i framtiden skulle skaffa sig en TV.
Om radiotjänst använder sig av vårt rättsväsende för så banala saker som en icke betald TVlicens, och tar upp en så viktig instans tid. Då blir jag förbannad.

Om jag har glömt att nämna det så hette han: Christer Eliasson, Han felparkerade en vinröd V40 mitt i gatan utanför mitt hus och den hade regnr: WEB 277.

Trevlig TVkväll ni som har. Nu ska jag se Milanmatchen, inte hemma då, för jag har ju ingen tv... :)

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-04-10 21:31:56

Mongo Christer!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dennis Axelsson

Är det sagt? Då är det sagt!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela