DennisAxelssonsBlogg

Nu var det sagt!

Fantastiska Inte

Publicerad 2014-12-02 08:09:28 i Allmänt,

En fantastisk morgon!!
 
Och i och med det så blir hela dagen bra, troligen.
 
Det är till och med så att man idag diskuterat ett samtalsämne som faktiskt ligger mig varmt om hjärtat, och som jag också i smyg försöker lära mina vänner och kära.
Nämligen att sluta använda ordet "inte", att sluta be om ursäkt för något man inte gjort och samtidigt låta människor automatiskt argumentera för sin sak.
 
Man ägnade idag tid i Nyhetsmorgon åt att förklara hur olika sätt att uttrycka sig styr en diskussion.
 
Jag har vid många tillfällen sagt att det inte är bra att ställa frågor som kan besvaras med ett Ja eller Nej, särskilt inte om man inte vill.
 
Smaka på det här.
 
- " Jag är väl inte värd lite extra lön, Chefen? "
- " Jag är väl värd lite extra lön, Chefen? "
 
Jag gissar att över 90 % tycker att den första meningen är lite mindre jobbig, men jag LOVAR att chefen tycker att alternativ 2 är mycket mycket bättre.
 
"inte är det väl så att du har..." det är inte mycket i den meningen som gör att du får som du vill i följande diskussion va?
 
Vi gör ett test! Hela testet bygger nu på att denna diskussion intresserar dig...
 
Det är väl inte så att någon vill kommentera detta inlägg?
 
Eller...
 
Kommentera detta inlägg!
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-12-08 20:19:26

Säg till ett barn att inte hoppa i vattenpölen...😉

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dennis Axelsson

Är det sagt? Då är det sagt!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela