DennisAxelssonsBlogg

Nu var det sagt!

Just nu passar bilden ovan riktigt bra...

Publicerad 2014-11-27 18:36:19 i Allmänt,

Alltså, det tar emot att dra alla hantverkare över samma kant. MEN det är ju för fan enklare att få SJ att gissa rätt i tidtabellen än att få någon som helst kontakt med hantverkare i det här landet.
 
Elektriker lyser med sin frånvaro...
Målare verkar inte bara vara färgblinda...
Golvläggaren verkar ha snubblat på tröskeln...
 
Alltså missförstå mig rätt... Det finns säkert flera stycken, även i närregionen, som är duktiga som håller tider och som håller sig till uttalade priser. Säkert så. Helt säkert... är det nog inte.
 
Som grädde på moset så kommer statens hantlangare med gula brev dagen till ära. Roligt! Särskilt när det finns idioter som tror att avtal och kontrakt helt enkelt bara kan hoppa mellan företag och individer som rena science fiction.
 
Det ska till och med, i all misär, bli roligt att överklaga. Riktigt roligt. Avslutar hela överklagandet med, "Vi ses i rätten". Fan, vad jag alltid har velat säga det! Vilket kraftuttryck.
Självklart hade det väl varit roligare om dönickar, idioter och patrask bara kunde förstå från första början. Tror fan i mig att jag ska kräva betalt för tiden det tog mig att överklaga om eller när jag vunnit.
 
Och förlorar jag, så ska det faktiskt också bli roligt... Då kommer ingen att sitta säkert, jag kommer att kasta fakturor omkring mig, inte bara till företag utan också lite till random privatpersoner.
Skulle just du bli drabbad av denna faktureringshysteri, gör mig då en tjänst.
Ring mig och förklara att vi inte har några affärer ihop.
Berätta att vi aldrig haft något avtal.
Förklara att något gått fel.
 
Så ska jag utnyttja system och skicka det vidare... Bara för att staten ska få jobba. Många säger att "pengarna ska rulla" men jag myntar nytt nu: "Skattepengarna ska rulla!"
 
Bitter? Jag? Inte då!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dennis Axelsson

Är det sagt? Då är det sagt!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela