DennisAxelssonsBlogg

Nu var det sagt!

Saker och ting sker

Publicerad 2014-11-26 18:48:51 i Allmänt,

Det är inte utan att det är lite jobbigt när saker händer som inte man kan påverka.
 
Som valuta kursen för indisk rupie eller lågtrycken och högtryckens placering över vårt (just nu) gråa landskap.
Sen finns det en massa andra saker som bara sker. Det är inte utan att man ibland funderar över sin brickas plats i det stora, STORA spelet.
 
Djupt kanske, men idag gick jag upp för en trappa som byggdes på 1200 talet. Det är ju inte utan att man börjar fundera på om de visste, visste att en sån som jag skulle gå på den 900 år senare.
Ägnade också en tanke till alla vitvaruleverantörer som verkar göra en grej av att få saker att hålla precis till garantin går ut.
 
Trapptillverkarna som la trappen på 1200-talet hade kunnat lära dagens människor en del tror jag.
 
Jag satte mig faktiskt ner och tänkte "tack".
 
Tänk att kunna påverka människors vadmuskelsaktivitet 900 år efter det att sista stenen i trappan lades... Det är rätt stort ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dennis Axelsson

Är det sagt? Då är det sagt!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela