DennisAxelssonsBlogg

Nu var det sagt!

Semestertider

Publicerad 2009-06-29 09:37:39 i Allmänt,

Vill passa på att gratulera alla som fyller eller har fyllt år inom en 48 timmars period. Tänker då bland annat på min bror.

Vädret gör att man gärna sneglar ut genom fönstret då och då, aktar mig lite för nackspärr då jag endast har takfönster på kontoret. Men man hör måsarna och man känner solens värme. Det känns svårt att fokusera på jobbet.

Jag tror att jag ska ha semester i nästa vecka, tror alltså. Är inte det konstigt? 

Jag vet alltså inte ännu, jag har ansökt, fått beviljat, men saker och ting kan ändra sig...

Nu är det så att jag meddelat att jag kan stå till tjänst så länge jag får reda på det i god tid. 
GOD tid, va det ja. Finns ju skäl till det. Barnomsorg osv. 
Det är nämligen så när det gäller Barnomsorg att man som förälder betalar för HELTID eller FULLTID hela sommaren även om man inte använder sig av deras tjänst. Korkat! tycker många, och ja det är det men det beror på att om man avsäger sig tid över ex. semestertider så kan man helt enkelt stå utan plats på hösten när man kommer tillbaka.

Alltså, jag jobbar gärna och ställer upp. Men saker och ting måste funka även för de damerna som lever i kommunens inrutade vardag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dennis Axelsson

Är det sagt? Då är det sagt!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela