DennisAxelssonsBlogg

Nu var det sagt!

Vad kostar 4700 kronor?

Publicerad 2009-09-10 13:09:53 i Allmänt,

Det kostar 4 700:- för kvinnorna att jobba? Är det så det ska tolkas?
Artikeln är här.
Jag fattar inte denna artikel. Är det en överraskning helt plötsligt att kvinnor har sämre lön än män? Har inte detta debatterats i flera år?
Jag tycker det är fel, jag tycker inte det är rätt. Jag tycker man ska ha lika lön för lika arbete oberoende av om det dinglar en snopp i brallan eller inte.
I artikeln tas oxå frågan upp om varför män inte stannar hemma och tar hand om sina barn. I den frågan är jag tämligen säker på att skett förändringar, beror säkert lite på under hur lång tid man tittar och jämnför.
I övrigt är det ett problem som går hand i hand med att kvinnorna faktiskt har sämre lön som gör att kvinnorna är hemma, samma system gör ju oxå att männen skulle förlora mer än kvinnorna i skattade pengar på att gå hem.
Enkel lösning: Från och med idag är det så att alla män blir hemma med barnen.
Undrar vad frågan nästa gång kommer att vara? Kanske att det kostar mannen 4 700:- extra att vara hemma...
Känns lite ekorrehjul, känns inte heller som om man har någon lösning, utan hela tiden ska belysa ett redan självlysande problem.

Kommentarer

Postat av: anne

Publicerad 2009-09-11 09:07:17

Ja visst är det löjligt, och i stället börjar män amma... ttt :P

Postat av: Donald

Publicerad 2009-09-11 11:17:30

Jag tycker inte det ska vara lika lön för lika arbete. Vad är nästa steg? ska kvinnor få rösta också? .... och kanske snart få ta körkort? nä fy fan! vart är världen på väg?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dennis Axelsson

Är det sagt? Då är det sagt!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela