DennisAxelssonsBlogg

Nu var det sagt!

Måste måste måste

Publicerad 2011-02-06 11:42:27 i Allmänt,

Helgen rusar som vanligt alldeles för fort fram.
Redan söndag, och snart en vecka av slit och släp, kul, men jag undrar varför det ska vara så satans länge mellan semestrarna.

Jag vill ha råd att resa, iallafall en weekend. Behöver inte vara långt, falkenberg räcker...inte... riktigt, men det vore skönt att få fokusera på sig själv lite. Vårda.

Jag skulle oxå vilja passa på och be Siemens och deras "Service"organisation att dra åt helvete! Tack.
Har nämligen en frys som köptes i samband med att huset blev klart i mitten av 2007, som jag har haft "service"-besök på minst 5 ggr sen dess att huset blev klart. NU har den gett upp på rikitgt, och Siemens tar inte på sig något trots det att de bytt och lagat på en ny frys med jämna mellanrum sedans den var ny... Det kallar jag dålig Service... faktiskt.
Och just det... Jag har oxå själv lagat vår tvättmaskin två gånger under samma tid, även diskmaskinen har jag lagat själv en gång och Kylen har samma "service"kille limmat på ett nytt bakstycke på (inuti!?!).
På frågan om det verkligen kan vara hygeniskt att limma dit ett nytt bakstycke, ovan på det gamla sprukna, svarar han: - Det är så man gör.
- Ok, men nu undrade jag inte "hur man gör" utan jag undrade om det är Hygieniskt, med tanke på att vi förvarar mat som ska ätas av såväl allergiker som barn.
- Som sagt, det är så man gör. Har du problem med det så ta det med Siemens.

Kul, särskilt sista delen av meningen där... "ta det med Siemens" För det har ju verkligen fungerat väldigt bra hittills (!?) Man får precis lika bra "Service" om man ringer Elvis, Gustav Vasa eller Svullo...

Trots detta bör man ju le, om man vill att dagen ska bli bra. Så det får vi göra.

Så...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dennis Axelsson

Är det sagt? Då är det sagt!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela